Talissim

GVIDO

Synthesizer


Synthesizer

Elektronska klaviatura (ang. Synthesizer) se je najbolj razširila v drugi polovici prejšnjega stoletja. V želji, da bi klaviaturistom omogočili lažje delo ter glasbo naredili zanimivejšo, tudi donosnejšo, jim ponudili nove zvoke, so proizvajalci z razvojem tehnike kar tekmovali v izdelovanju različnih, najprej analognih inštrumentov, ki so jih kasneje zamenjali digitalni synthesizerji in elektronske klaviature. Začetnikom so zanimivi predvsem zato, ker omogoča ogromno različnih možnosti za izvajanje glasbe, npr. različne glasove (sample), bobne, efekte, kompatibilnost z računalniki (MIDI, USB, Bluetooth). Čeprav so mnenja glede tega pogosto deljena, lahko vseeno trdimo, da ti inštrumenti absolutno vzpodbujajo kreativnost, so lažje dostopni, vzdrževanje je enostavnejše in cenejše.
Še zdaleč pa ne moremo synthesizerja ali izobraževalni program enačiti s klasičnimi inštrumenti s tipkami (klavir, pianino…)

GVIDO izvaja začetni in nadaljevalni izobraževalni program za el. klaviature, ki je v veliki meri sestavljen iz popularnih skladbic, ljudskih pesmic, rock in pop popevk ter seveda tudi iz klasičnih skladb.

Synthesizer

Synthesizer je povzročil revolucijo prav v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je rock’n’roll z razpadom določenih ključnih glasbenih skupin počasi začel izgubljati na popularnosti. Še bolj se je razmahnil ob koncu osemdesetih, s pojavom fenomena one-man bend, ko so začeli izdelovati klaviature z ritmi in dodanimi orkestralnimi aranžmaji. Inštrument je zelo zamajal toge izobraževalne programe klasičnih glasbenih šol in se še vedno bori za spoštovanje med glasbili. Synthesizer je torej mnogo več kot le škatlica iz plastike, žic in čipov – je glasbilo, ki ugodno vpliva na razvoj posluha in ritma ter razširja obzorje in dojemanje glasbe.
-
OPIS PROGRAMOV: B in C:
Program ni potrjen s strani Ministrstva za šolstvo, zato opravljanje državnega zaključnega izpita ni mogoče.
-
PROGRAM: B – glasbila, za OTROKE (prilagojen nadstandardni program)
Se izvaja po programu, ki je lahko postopoma prilagojen tudi željam učenca. Program je strokoven, izdelan na teoretični osnovi, a ni podrejen izpitnim standardom oz. obremenjen s časovnimi okvirji.
Obiskovanje programa Nauk o glasbi za otroke je priporočljivo, ni pa obvezno.
-
PROGRAM: C – glasbila, za ODRASLE (prilagojen nadstandardni program)
Se izvaja po programu, ki ni podrejen izpitnim standardom. Poudarek je na uporabnosti. Program je strokoven, izdelan na teoretični osnovi, ki pa ga je na željo učenca mogoče prilagoditi na različne glasbene zvrsti: klasika, pop-klasika, pop-rock, jazz, ‘evergreen’, balade, narodno-zabavna glasba…
Obiskovanje programa Nauk o glasbi za odrasle je priporočljivo, ni pa obvezno.

Mentorji:
Lokacije:

Nasveti za nakup

Pred nakupom synthesizerja se posvetujte s strokovnjakom, saj se nemalokrat zgodi, da se pod bliščem ugodne cene v veleblagovnicah skriva neprimeren izdelek, ki ga je potrebno zamenjati!

Podrobni nasveti za nakup

Učenci:

  • dobijo interes za spoznavanje glasbe in igranja na glasbilo,
  • razvijajo izvajalske spretnosti, koordinacijo gibanja,
  • razvijajo obvladovanje notnega teksta,
  • se učijo dihanja z glasbo in doživljanja ritma,
  • razvijajo doslednost pri delu in delovne navade,
  • razvijajo sposobnosti in koncentracijo pri javnem nastopanju,
  • gradijo svojo osebnost ob odkrivanju glasbenih vrednot,
  • se seznanijo z različnimi možnostmi skupnega muziciranja,
  • si oblikujejo odnos do glasbe in s tem do splošne glasbene kulture.

Nižja stopnja (4 – 6 letno izobraževanje):

  • spoznavanje synthesizerja in njegovih lastnosti,
  • postavitev prstov in osvajanje ritmov,
  • spoznavanje notnega sistema in strukturnih zakonitosti,
  • uvajanje preprostih pesmic, lestvic in enostavnih akordov,
  • razvijanje glasbenega spomina,
  • igranje enoglasnih skladbic v različnih tonalitetah,
  • spoznavanje domačih in tujih skladb ter pesmi,
  • igranje zahtevnejših skladb,
  • nadgradnja glasbene teorije.

Višnja stopnja (2 – 4 letno izobraževanje):

  • razvijanje vseh tehničnih prvin,
  • igranje zahtevnih skladb,
  • spoznavanje osnov improvizacije,
  • lastno komponiranje,
  • spoznavanje možnosti uporabe računalnika (MIDI),
  • spoznavanje različnih glasbenih stilov.